Pirmojoje straipsnio dalyje pateikėme tokių visame pasaulyje puikiai žinomų kompanijų kaip Kodak, Nokia, Xerox, Blockbuster, Yahoo, Segway, IBM, Hitachi, BlackBerry Motion ir MySpace nesėkmės istorijas, iš kurių yra verta pasimokyti kiekvienam nuosavo verslo savininkui. Tačiau kadangi pasaulinio lygio ir žinomumo kompanijų, kurioms savo vykdomos komercinės veiklos metu buvo tekę susidurti su didžiuliais sunkumais ir praradimais, yra ir daugiau, jūsų dėmesiui pristatome antrąją straipsnio dalį, kurioje apžvelgsime dar daugiau jums puikiai žinomų kompanijų istorijų.

marškinėliai iš pinigų - paskolos ir kreditai

Toshiba

Puikiai kiekvienam iš jūsų žinoma Japonijos technologijų milžinė Toshiba šiuo metu susiduria su rimtais sunkumais ir kovoja dėl savo išlikimo. Devinto dešimtmečio viduryje Toshiba buvo viena iš pačių novatoriškiausių kompanijų pasaulyje.

Tuo laikotarpiu jie rinkai pristatė T1100 – savo pirmąjį masinei rinkai skirtą nešiojamąjį kompiuterį. Buvęs Toshiba darbuotojas John Rehfeld, kuris prisidėjo prie nešiojamųjų kompiuterių pardavimo kitoms užsienio šalims, teigė: „Rinkoje iki tol jau buvo keli nešiojamieji kompiuteriai, tačiau visi jie turėjo įvairių minusų. Būtent todėl Toshiba labai sparčiai išsiveržė į priekį. Mes turėjome nešiojamąjį kompiuterį, kuris veikė kaip stalinis kompiuteris.“

Internetas pražudė Toshiba augimą. Žmonės jų konkurentų gaminamus kompiuterius internetu pirko mažesnėmis kainomis. 2016 m. Toshiba paskelbė, kad jie nebegamins stalinių kompiuterių Europos vartotojams, tačiau ir toliau Europoje ir JAV pardavinės kompiuterius verslui. 2017 m. Toshiba paskelbė, kad jie galvoja apie atminties mikroschemų verslo pardavimą tam, kad galėtų padengti skolas. Kiek vėliau tais pačiais metais pasaulyje antra pagal dydį NAND atminties mikroschemų tiekėja Bain-Led Group nurodė, kad jie minėtą Toshiba verslą įsigijo už 18 milijardų USD.

Motorola

Motorola pristatė pirmą rankoje laikomą telefoną 1973 m. Kompanijos viceprezidentas Marty Cooper teigė: „Baterijos veikimo laikotarpis buvo 20 minučių, tačiau tai iš tikrųjų nebuvo didelė problema, kadangi jūs vis tiek nebūtumėte galėję taip ilgai laikyti telefono.“ Ir nors Motorola toliau gamino įvairias savo mobiliųjų telefonų, jie nematė to, ko reikėjo jų vartotojams. Jie norėjo funkcionalesnės programinės įrangos, o ne pačios techninės įrangos.

Kadangi Motorola kompanijai trūko rinkos žinių, dvidešimt pirmo amžiaus pradžioje pasirodę nauji produktai nebuvo pakankamai geri, kad padėtų verslui plėstis. Nauji produktai nebuvo teigiamai vertinami vartotojų patirties atžvilgiu ir Motorola praleido 3G technologijos bumą. Tačiau visų svarbiausia, kad Motorola į savo gaminamus produktus neįdiegė 21 amžiaus komunikacijos sprendimų, todėl jiems tapo sudėtinga konkuruoti su rinkoje buvusiais išmaniaisiais telefonais. 2011 m. rugpjūčio mėn. Motorola kompaniją įsigijo Google.

Sony

Elektronikos produktų gamintoja Sony pakeitė muzikos klausymąsi 1979 m. rinkai pristatydama Walkman. Dešimtajame dešimtmetyje Walkman buvo labai populiarus prietaisas, kurį mėgo kiekvienas paauglys. Tai buvo šių dienų iPhone. Tačiau tuomet, kai rinkai buvo pristatyti MP3 grotuvai, Walkman pardavimai pradėjo kristi. Populiariausi to meto Walkman buvo palaidoti MP3 grotuvų, kuriuos vėliau lygiai taip pat palaidojo ir išmanieji telefonai.

Sony neprisitaikė prie technologinių naujovių, tokių kaip skaitmenizacija, programinės įrangos novatoriškumas ir funkcionalumas bei augantys nelegalios muzikos atsisiuntimai internetu. Tiesą sakant, Sony iš tikrųjų turėjo technologiją, kurios pagalba galėjo rinkai pristatyti produktą, kuris būtų daug geresnis nei iPod, tačiau to niekada neįvyko. Kompanija pernelyg baiminosi išbandyti ką nors nauja, manydami, kad tai neigiamai paveiks jų patikimumą ir populiarumą rinkoje.

National Geographic

Vienas iš labiausiai gerbiamų prekės ženklų istorijoje, National Geographic savo veiklą kaip žurnalas pradėjo 1888 m.

Tai buvo žurnalas, kuris tobulai įvaldė vizualinį istorijos pasakojimą ir įkvėpė fotografus bei filmų kūrėjus visame pasaulyje. Žurnalas sugebėjo įamžinti tokius vaizdus nuotraukose, kurių dar niekas niekuomet nebuvo regėję, ir paskleidė juos visame pasaulyje. Tai buvo nuostabaus turinio kūrimo pionieriai.

Devintajame dešimtyje kompanija pristatė idėją sukurti NG kabelinės televizijos kanalą. Idėja buvo atmesta ir grupė prodiuserių, kurie pasiūlė šią idėją, nusprendė atsiskirti ir įkūrė Discovery Channel, kartu su History Channel bei kitais.

Matydama jų didžiulę sėkmę, National Geographic taip pat priėmė sprendimą sukurti savo kabelinės ir satelitinės televizijos kanalą, tačiau tai padarė pakankamai vėlai – 1997 m.

Pan Am

Pan American World Airways – oro linijos anuomet buvo žinomos kaip vienos iš pačių geriausių ir gerbiamiausių. Šios oro linijos tapo kompanija, kuri buvo apdovanota dėl daugybės novatoriškų sprendimų. Tai buvo dvidešimtojo amžiaus kultūrinė ikona.

Jų šūkis „Labiausiai pasaulyje patyrusios oro linijos“ buvo visiškai tikslus. Tačiau dėl nelaimingų nutikimų ir teroristinių išpuolių Pan Am prarado savo puikią reputaciją, kurios jie nebegalėjo atkurti. Vartotojų pasitikėjimas buvo prarastas ir Pan Am pradėta tapatinti su „nesaugiu“ oro linijų pasirinkimu.

Jų novatoriškos idėjos nepajėgė išgelbėti kompanijos, todėl 1991 m. Pan Am paskelbė bankrotą ir užsidarė.

Nike (FuelBand)

Nieko FuelBand išmanioji apyrankė, skirta sportinių pasiekimų fiksavimui, buvo sukurta ir rinkai pristatyta 2012 m. Ji akimirksniu pasklido lyg virusas, kadangi ji reprezentavo dėvimų kompiuterinių technologijų ateitį.

Tačiau, deja, bet Nike susidūrė su sunkumais. Po kurio laiko beveik 50 žmonių, kurie dirbo ties Nike FuelBand, buvo atleisti dėl šio produkto nepasisekimo rinkoje. Išmanioji apyrankė netapo tokia populiari kaip Nike tikėjosi. Šis produktas nebuvo būtinybė vartotojams, be kurios jie nebūtų galėję išsiversti. Nike šiuo metu ir toliau bando pagerinti savo produktą, tačiau planuoja pasitraukti iš dėvimų išmaniųjų prietaisų verslo ir likti ties programine įranga.

Google (Glass)

Google kompanija yra viena iš pačių žinomiausių kompanijų visame pasaulyje. Ir nors ši kompanija specializuojasi produktų, susijusių su internetu, kūrimu, turbūt pamenate, kai internetas tiesiog sprogo nuo žinių apie Google Glass? Tai buvo produktas, kuriuo buvo bandoma sukurti dirbtinę realybę. Žmonių susidomėjimas buvo didžiulis ir produktas turėjo labai didelį potencialą. Tačiau, kai 2015 m. pasirodė produktas, jo didžiulė kaina ir su vartotojų privatumu susiję klausimai nepavertė jo populiariu.

Ir nors Google Glass turėjo pakankamai nemažą bendruomenę, šis produktas neužkabino didžiosios dalies kompiuterinių technologijų vartotojų. Šiuo metu Google ieško būdų, kaip būtų galima efektyviau integruoti naujausią technologiją į šiuos akinius. Kaip jiems seksis, pamatysime ateityje.

Netscape

Dešimto dešimtmečio pabaigoje Netscape buvo viena iš pačių populiariausių interneto naršyklių. Tuo tarpu šiandien Netscape yra tiesiog viena iš daugybės internetinių paslaugų kompanijų.

Nors pradžioje ji buvo nepriklausoma interneto naršyklė, dabar ji yra valdoma Oath. Kompanija buvo įkurta su neįtikėtinai aukšto lygio technologijomis, kartu nepamirštant ir puikių vadovavimo sugebėjimų, tačiau ji nepajėgė konkuruoti su Internet Explorer bei kitais konkurentais.

Hummer

Hummer transporto priemonės pirmiausia buvo kuriamos kariuomenei, tačiau Arnoldas Švarcnegeris šiuos automobilius pavertė labai gerai žinomais, kai nusipirko pirmąjį civiliams skirtą Hummer automobilį. Tai buvo didelis, brangus ir tvirtas automobilis, kuris atitiko veiksmo filmų herojaus portretą.

Tačiau toks automobilis nebuvo daugiau nei statuso simbolis. Jis rodė jėgą ir turtus, tačiau dabar šie automobiliai vartotojams kelia daug klausimų ir didelį susirūpinimą, kadangi vis daugiau žmonių ima atsigręžti į aplinkosaugą. Daugelyje populiarių televizijos laidų šie automobiliai ne kartą buvo minimi pakankamai neigiamame kontekste. Todėl tikrai nei vienas šiandien nenori jaustis nejaukiai vairuodamas naują ir labai brangų automobilį.

Per patį 21 amžiaus energetikos krizės piką Hummer pardavimai ypatingai krito (šios markės automobiliai pasižymi didžiulėmis kuro sąnaudomis) ir gamintojai 2009 m. užsidarė.

Atari

Atari buvo arkadinių žaidimų, vaizdo žaidimų ir namams skirtų kompiuterių pionieriai. Jų novatoriški produktai, tokie kaip Pong ir Atari 2600 labai aiškiai apibūdino elektroninių pramogų rinką aštuntajame dešimtmetyje.

Tačiau jų požiūris į žaidimus buvo neteisingas. Jie žvelgė į žaidimus kaip į individualią patirtį, vietoje to, kad būtų į tai žvelgę kaip į patirtį, kuria dalinamasi su daugybe žaidėjų. Buvęs Atari kūrėjas Howard Scott Warshaw teigė, kad tuomet, kai kompanijai vadovavo jos kūrėjas Ray Kassar, Atari iš technologiškai pažangios kompanijos tapo kompanija, kuri susitelkė į žaidimus su licencija. Atari tobulinimui nebebuvo skiriama pakankamai dėmesio.

Pets.com

Pets.com savo veiklą pradėjo 1998 m. Tai buvo internetinė parduotuvė, kuri prekiavo naminiams augintiniams skirtais aksesuarais ir kitomis prekėmis. Pradžioje ji buvo labai sėkminga, tačiau šiai kompanijai trūko šiuolaikiškų elektroninės komercijos sprendimų ir tinkamo požiūrio į klientų aptarnavimą.

Kadangi kompanija nesiėmė jokių pokyčių, jų 300 mln. USD vertės investicinis kapitalas per 2000 m. dot.com burbulą tiesiog išgaravo kartu su visa kompanija. Dabar Pets.com yra pagrindinis ir bene geriausias dot.com burbulo pavyzdys.

General Motors

General Motors (GM) buvo korporacija, kuri kūrė, gamino ir pardavinėjo automobilius bei jų dalis. Ši kompanija buvo įkurta 1908 m. Nuo 1932 m. iki 2007 m. ji buvo pati didžiausia automobilių gamintoja visame pasaulyje.

Nepajėgdama tinkamai pritaikyti modernių technologijų ir ignoruodama konkurenciją, GM kompanija galiausiai priėjo liepto galą, paskelbdama patį didžiausią bankrotą visoje Amerikos istorijoje. Šios kompanijos lyderiams rūpėjo tik uždirbti kuo daugiau pelno, todėl jie pasirinko neinvestuoti į automobilių dalis bei produktus, kurie buvo patikimi.

Jie vengė investuoti į naujas technologijas, kurios būtų galėjusios pagerinti jų gaminamų produktų kokybę, tokiu būdu prisitaikant prie besikeičiančių tikslinės auditorijos poreikių. Dabartinė General Motors Company (GMC) buvo įkurta 2009 m. ir įsigijo didžiąją dalį senosios kompanijos aktyvų.

The Concorde

The Concorde buvo britų-prancūzų oro linijos, kurios uždarė savo savo duris 2003 m. Šios oro linijos buvo įkurtos 1976 m. Jos turėjo vienus greičiausių ir geriausiai pagamintų lėktuvų.

Ir nors perskristi Atlanto vandenyną prireikdavo mažiau nei keturių valandų, didžiulės kuro sąnaudos privertė šią oro linijų kompaniją ieškoti geresnių sprendimų. Be to, kompanijai nepagelbėjo ir tai, kad Concorde buvo labai garsiai veikiantys lėktuvai. Nors kompanija turėjo visas galimybes, ji ėjo priešinga kryptimi. Galiausiai 2003 m. nusileido paskutinis The Concorde lėktuvas.

Kas kelerius metus vis kalbama apie tai, kad būtų galima Concorde sugrąžinti antram gyvenimui, tačiau iki šiol dar niekas neprisivertė imtis veiksmų. Todėl belieka tiks spėlioti, ar Concorde ateityje vėl atgims, ar vis dėlto apie šią kompaniją ir jos kurtus galingus lėktuvus pasaulis turės pamiršti amžiams.

Taigi, visos šios puikiai žinomų tarptautinių kompanijų istorijos liudija apie tai, kaip yra svarbu laiku pritaikyti moderniausias technologijas ir kodėl yra būtina atsižvelgti į besikeičiančius vartotojų poreikius.