DNB bankas atliko tyrimą, kaip mobilioji bankininkystė keičia banko klientų elgesį. Pastebėta, kad pradėjus naudotis mobiliųjų telefonų programėlėmis, bankų klientai ima rečiau tikrinti sąskaitos likutį bankomatuose, rečiau jungiasi prie elektroninės bankininkystės kompiuterio pagalba.

DNB banko Verslo plėtros tarnybos vadovo Tado Sudniaus teigimu, pradėjus naudotis mobiliąja bankininkyste ji tampa patogia priemone atlikti kasdienėms bankinėms operacijoms, o 95 proc. parduodamų naujų mobiliųjų telefonų yra išmanieji, didėja naudojimosi mobiliuoju internetu apimtys, todėl ir ateityje besinaudojančių mobiliąja bankininkyste tik daugės. Tyrimo, kurį atliko bendrovė „Spinter Tyrimai“, duomenims, naudotojai nori kuo paprastesnių aplikacijų, kuriomis galėtų naudotis patogiai ir greitai pasiekti jiems reikiamas funkcijas. Tikimasi, kad į tą atsižvelgs bankai ir pasiūlys žmonėms priimtinus sprendimus.

Net 86 proc. apklaustų banko programėlių naudotojų tikrina sąskaitos likutį, o apie 50 proc. stebi sąskaitų išrašus, tad akivaizdu, jog žmonės mobiliosios bankininkystės dėka gali paprasčiau stebėti savo finansinę situaciją. Kiek mažiau nei pusė (45 proc.) respondentų teigė, kad naudodamiesi išmaniuoju telefonu perveda lėšų savo artimiesiems, o 36 proc. yra mokėję už įvairiais paslaugas, sumokėję mokesčius, įmokas būtent mobiliuoju banku.

41 proc. respondentų teigė, kad rečiau eina iki bankomato, nes sąskaitos likutį gali pasitikrinti kur kas greičiau savo telefone nei laukdami prie bankomato. Trečdalis žmonių teigė, kad rečiau naudojasi ir bankininkyste kompiuteryje. Ypač pastebimas 29-40 metų asmenų pokytis šiuo klausimu. Būtent šios amžiaus grupės atstovai yra aktyviausi išmaniųjų telefonų naudotojai. 32 proc. apklausoje dalyvavusių asmenų teigė, kad net ir pradėjus naudotis banko programėle išmaniajame telefone jų elgsena nepasikeitė.

Paprašyti įvardinti pagrindines mobiliojo banko savybes, kurios jiems atrodo svarbiausios, žmonės išskyrė saugumą ir paprastumą naudotis. 37 proc. apklaustųjų teigė, kad saugesnis ir greitesnis prisijungimas juos paskatintų dar aktyviau naudotis išmaniajam telefonui skirta banko programėle, o dar 37 proc. teigė, kad svarbiausias yra paprastesnis naudojimasis, 31 proc. pirmoje vietoje yra dar didesnis saugumas.

Tyrimo duomenims, net 50 proc. išmaniųjų telefonų bei planšetinių kompiuterių naudotojų yra įsidiegę ir naudoja bankų programėles. Tačiau naudojimosi dažnumas yra labai skirtingas. 12 proc. žmonių naudojasi tokiomis programėlėmis keletą kartų per savaitę, 13 proc. – vos kartą per savaitę, o didelė likusiųjų dalis jungiasi dar rečiau, vos kartą per keletą mėnesių ar tik kartą per metus.

 

DNB banko duomenimis, šio banko programėlę yra įsidiegę per 20 tūkst. jų klientų, kurių 65 proc. naudojasi ja bent 1 kartą per savaitę.